Jak zaprojektować dobry baner reklamowy?

Dobrze przygotowane banery reklamowe to skuteczna metoda promowania produktów i usług w przestrzeni miejskiej. O czym należy pamiętać podczas projektowania i komu zlecić ich wykonanie?

Banery reklamowe – skuteczna metoda marketingu

Mimo że obecnie coraz większa rola w reklamie produktów i usług przypada na działania promocyjne w Internecie (na przykład w mediach społecznościowych), to jednak na znaczeniu nie tracą tradycyjne formy reklamy zewnętrznej (outdoorowej). Nic dziwnego, są one bowiem skuteczne i łatwo przyciągają uwagę odbiorców. Wśród jednych z częściej stosowanych form marketingu outdoorowego są banery reklamowe. Kluczem do ich odpowiedniego zaprojektowania i wykonania jest pamiętanie o kilku ważnych zasadach.

Jakie cechy powinny posiadać dobre banery reklamowe?

Najważniejszą cechą dobrych banerów reklamowych jest ich czytelność. Dotyczy to przede wszystkim wymiarów samego baneru i wielkości umieszczonej na nich czcionki (powinna być ona dopasowana do odległości, z jakiej będą widzieć ją odbiorcy i potencjalni klienci), ale także umiejętnego doboru kolorów i ich kontrastu. Barwy reklamowe powinny z jednej strony przykuwać wzrok, z drugiej sprzyjać estetyce reklamy. Warto, aby kolorystyka baneru reklamowego nie była przypadkowa, a nawiązywała do logo firmy. Kluczową zasadą jest zawarcie na banerze maksimum niezbędnych informacji dotyczących reklamowanego produktu czy usługi, przy zachowaniu maksimum prostoty.

Prostota przekazu związana jest również ze zwięzłymi hasłami reklamowymi widniejącymi na banerze. Tekst musi niedługi, treściwy i skutecznie zapadać w pamięć. Należy bowiem pamiętać, że specyfika reklamy banerowej polega na krótkim kontakcie wzrokowym z odbiorcą – na przykład przechodniem czy kierowcą.

Istotną cechą skutecznych banerów reklamowych jest ich perswazyjność. Oznacza ona nakłonienie odbiorcy to skorzystania z oferty kupna reklamowanego produktu czy usługi. Duże znaczenie ma w tym przypadku ma praktyka nazywana w marketingu „wezwaniem do działania” (call to action). Warto stosować więc formy pytajnikowe, a także nawiązywać do pozytywnych emocji i wrażeń, takich jak zaciekawienie czy rozbawienie – dobrze sprawdzają się zatem również wszelkie gry słowne i humorystyczne wyrażenia. Wszystko zależy od specyfiki reklamowanych produktów i usług, a także ogólnej strategii komunikacyjnej firmy.

Na koniec należy również wspomnieć o dostosowaniu projektu banerów do miejsca, w którym będą one zamontowane. Dotyczy to także wyboru konkretnych ich rodzajów, które dzielą się na:

  • banery frontlin – instalowane są na ogrodzeniach, fasadach budynków czy tablicach reklamowych
  • banery blockout – ich cechą jest nieprzepuszczanie światła i duża wytrzymałość, przez co sprawdzają się w miejscach słonecznych i wietrznych
  • banery backlit (backlight) – ich cechą jest możliwość podświetlania od tyłu, dlatego montowane są na bilboardach, przystankach komunikacji miejskiej czy na kasetonach
  • banery odblaskowe – są zdolne do odbijania światła, przez co nadają się do zamontowania na przykład przy słabo oświetlonych drogach

Projekt banerów reklamowych – komu go zlecić?

Projekt baneru można przygotować samodzielnie lub zlecić go wyspecjalizowanym agencjom reklamowym. Z kolei ich wydrukowanie warto zlecić dobrej drukarni internetowej lub stacjonarnej. Warto przy tym kierować się jej doświadczeniem przy druku materiałów marketingowych oraz właściwym stosunkiem jakości do ceny usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *