Całkiem niedawno świat zmienił się do poznania, a wraz z nim zmianie uległy także nawyki zakupowe większości osób. Nie ma się co dziwić. E-commerce to rynek, który z roku na rok staje się coraz popularniejszy, klienci zauważają łatwość robienia zakupów bez wychodzenia z własnego domu oraz niskie ceny, podczas gdy przedsiębiorcy doceniają możliwość rozpoczęcia działalności bez zbyt dużych inwestycji. Nie trzeba między innymi wynajmować lokalu i zatrudniać wyspecjalizowanych pracowników do obsługi w sklepie stacjonarnym. E-handel ma jednak także poważną wadę – dużą konkurencję, z którą muszą się mierzyć na każdym etapie prowadzonej przez siebie działalności. Podstawowym działaniem w sieci jest pozycjonowanie w agencji SEO.
Pozycjonowanie – jak to ugryźć?
Każda witryna obecna w sieci i dostępna dla robotów wyszukiwarek ma przyznaną pozycję w wybranej frazie kluczowej przez algorytm Google, który oblicza ją na podstawie wielu parametrów i zmiennych. Większość świeżych stron WWW z reguły ląduje na samym końcu listingu SERP (Search Engine Results Page) – celem pozycjonowania jest to, aby zmienić jej pozycję na jak najwyższą.
SEO – Search Engine Optimization – to szerokie pojęcie, które polega na dostosowaniu kodu źródłowego witryny do wymogów algorytmu Google. Proces jest skomplikowany, wieloetapowy i bardzo trudny, dlatego z reguły wykonują go agencje SEO.
Zalety pozycjonowania w sieci
Pozycjonowanie w sieci ma wiele zalet, dzięki którym jest to najważniejsze i najbardziej efektywne działanie w internecie – znacznie lepsze niż artykuły sponsorowane oraz reklama displayowa. Wśród zalet pozycjonowania warto wymienić:
- wysoką efektywność i wydajność;
- znacznie większą popularność witryny w sieci;
- wyższe zarobki wynikające z większej liczby odwiedzających;
- lepsze możliwości dotarcia do kolejnych klientów;
- stały napływ nowych internautów;
- większe zaufanie – witryny z wysoką pozycją w Google są oceniane jako bardziej profesjonalne;
- możliwość szybkiej ekspansji na kolejne rynki;
- i wiele więcej.
To sprawia, że pozycjonowanie cieszy się na rynku SEO ogromną popularnością, która zwiększa się z roku na rok.
Agencje SEO – wybierz odpowiednią!
Każdy przedsiębiorca przed rozpoczęciem pozycjonowania musi podjąć decyzję przede wszystkim na temat tego, kto je zrealizuje. Od tego wyboru zależy efektywność oraz cena, dlatego warto wybrać mądrze i z głową. Największą popularnością cieszą się agencje SEO. Ich podstawową zaletą jest bardzo duże doświadczenie, setki zrealizowanych dotychczas prac oraz najlepsi specjaliści z branży, copywriterzy, programiści oraz pozycjonerzy. Dzięki nim każdy etap jest wykonany precyzyjnie i w zgodzie z wymogami Google.
Niektórzy w celu oszczędności decydują się na działania freelancerów, którzy mimo niskich cen usług nie zachwycają efektywnością swoich prac. Wynika to w głównej mierze z tego, że jedna osoba nie dysponuje odpowiednio dużą wiedzą we wszystkich dziedzinach dotyczących pozycjonowania. Oznacza to zazwyczaj nieco niższą efektywność oraz ryzyko naruszenia zasad. W najmniej dotkliwym scenariuszu możemy nie zauważać żadnych efektów pozycjonowania. Część witryn może być jednak całkowicie wykluczona z listingu.
Zdjęcie: pixabay.com