Nie tylko wyborcza siła przekazu – baner reklamowy

Chociaż banery kojarzą nam się przede wszystkim z wyborami, warto wiedzieć, że ten element wizualny sprawdza się również w innych dziedzinach marketingu. Duże, małe, kolorowe i czarno-białe. Takie, które przekazują treści wprost i jedynie odwołują do innego tekstu reklamowego. Co takiego mają w sobie banery, że mimo tak intensywnego funkcjonowania ludzi w wirtualnej przestrzeni, wciąż zwracają naszą baczną uwagę?

Rzeczywistość nie tylko wirtualna – druk wciąż na topie!

Sztuka tak zwanego merchandisingu wykorzystywana jest w marketingu od lat. Nie bez powodu niektóre produkty w sklepie znajdują się na wysokości naszych oczu, a inne są schowane przed światłem dziennym. Odpowiednia polityka sprzedaży zwiększa możliwości, jakie stwarza nam współczesna reklama. Dlatego też, chociaż tak wiele zakupów robimy w sieci i tak wiele czasu spędzamy na mediach społecznościowych, warto zadbać, aby również przestrzeń realna nie była wolna od naszych reklam. Pozwoli to na osiągnięcie większego sukcesu, a więc większych zysków. Przyjrzyjmy się, na co należy zwrócić uwagę przy projektowaniu reklam drukowanych. Banery reklamowe wciąż są bowiem na topie, jeśli chodzi o możliwości dotarcia do potencjalnego klienta.

Zasady wpływające na skuteczność reklamy na banerze

Baner reklamowy, a właściwie zasady ich projektowania, są dość ściśle określone. Pozwalają na wzrost efektywności tego środka komunikacji z potencjalnym klientem.

  • Przede wszystkim, dobry baner powinien na dzień dobry przykuwać uwagę, ale nie być wulgarny, a tym bardziej zawierać erotyczne treści. Wszyscy kojarzymy reklamy napojów energetycznych czy rynien dachowych z udziałem roznegliżowanych kobiet i dwuznacznymi podpisami. To dzisiaj jest (i właściwie zawsze było!) passe, nie skupia się na treści, a jedynie na formie, która przez wielu może być uznana za obraźliwą i niepoprawną.
  • Jeśli na banerze znaleźć ma się zdanie, warto zadbać, aby było ono pytaniem. Wówczas zachęca to do interakcji i pozostawia trwalszy ślad w świadomości potencjalnego konsumenta.
  • Nie skupiajmy całej uwagi na szczegółach – baner powinien być treściwy i zwięzły, zarówno w warstwie graficznej, jak i tekstowej. Często, przejeżdżając obok dużego druku, nawet nie zdążymy dokładnie prześledzić dłuższej wypowiedzi, co mija się z celem.
  • Zadbajmy o konsekwencję, ale i różnorodność. Co to oznacza? Oznacza to tyle, że dobrze jest mieć więcej niż jeden projekt druku, ale ważne, by znalazł się na nim wyraźny logotyp i odnośnik do naszej firmy. Wówczas baner zapadnie w pamięć, jednocześnie wzbudzi ciekawość i nie będzie nużył tą samą treścią.
  • Targetowanie! Jeśli obierzemy sobie konkretną grupę docelową, niech treści są skierowane właśnie do niej. Zwiększy to zasięgi. Oczywiście takich grup może być znacznie więcej, nie musimy skupiać się na jednej.

Oczywiście, to tylko podstawy, na jakie powinniśmy zwrócić uwagę. Jednak dzięki zachowaniu tych elementarnych zasad znacznie zwiększamy swoją szansę na sprzedażowy sukces!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *